close

Graham Moore 2015 473x499
Graham Moore 葛萊翰摩爾 (註1)

「我十六歲時,試過自殺。因為自覺怪異、跟人不一樣,格格不入而沒有歸屬。

而今我站在這裡。且容我將此刻獻給那些年輕人,那些自覺怪異、與眾不同、到處格格不入的孩子。

沒錯!你就是!我敢說你就是不一樣!保持怪異,繼續與眾不同,有一天輪到你,換你站在這個台上時,請把這個訊息傳承下去。」(註2)

 

這是本屆 87th 奧斯卡金像獎最佳改編電影劇本獎(註3)得主  Graham Moore 葛萊翰摩爾 在得獎時講的話。

這是整個典禮實況中最感動我的一段話。

葛萊翰摩爾,直將我引領到青春年少,對我說了這段話。

因我曾是 "the kid out there", 到現在,我仍是與人不同、格格不入,一肚子不合時宜的怪胎。

 

年輕真好,能夠狂妄地站在此岸,傲視著彼岸那些已渡過浩瀚人生黑水的襤褸傷患與遺留殘念的不幸漂浮者。

 

~~~ 

註1:圖片引用自 IMDB  Photo by Kevin Winter - © 2015 Getty Images

註2:我僅意譯中文,原文是 "When I was 16 years old, I tried to kill myself. Because I felt weird and I felt different and I felt like I did not belong. And now I'm standing here. And so I would like for this moment to be for that kid out there who feels like she's weird or she's different or she doesn't fit in anywhere. Yes, you do! I promise, you do! Stay weird. Stay different and then when it's your turn and you are standing on this stage, please pass the same message along."

註3:得獎之影片是《模仿遊戲》"The Imitation Game (2014)".

~~~

延伸:往往就是被藐視之人做出了不可思議之事 - 生命中的三個迷惘時刻

 


v1.1 by Autusumm 秋草夏人

 

 

arrow
arrow

    秋草夏人 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()